اخبار روز

پژو SXC، طرحی اختصاصی برای بازارهای آسیایی

پژو SXC، طرحی اختصاصی برای بازارهای آسیایی

 

 

نمونه مفهومی پژو SXC، یک خودروی شاسی‌بلند هیبریدی با قدرت 313 اسب‌بخار و مصرف تنها 5.81 لیتر در هر 100 کیلومتر، مطابق ذائقه خریداران آسیایی و در استودیوی طراحی محلی پژو در شانگهای طراحی شده است.


 نمونه مفهومی پژو SXC، یک خودروی شاسی‌بلند هیبریدی با قدرت 313 اسب‌بخار و مصرف تنها 5.81 لیتر در هر 100 کیلومتر، مطابق ذائقه خریداران آسیایی و در استودیوی طراحی محلی پژو در شانگهای طراحی شده است.

 شرکت پژو با فروش 2142000 خودرو در سال 2010 عنوان بزرگترین خودروساز فرانسوی و نهمین خودروساز بزرگ جهان را به خود اختصاص داده است. این شرکت نیز مانند بسیاری از خودروسازان مطرح جهان، حضور موفق در بازارهای آسیایی و مخصوصا بازار چین را یکی از اهداف اقتصادی خود قرار داده است. پژو هر ساله یک محصول جدید را برای تحت‌تأثیر قرار دادن این بازار طراحی و در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی می‌کند. نمونه مفهومی پژو SXC تازه‌ترین محصول این شرکت برای رونمایی در این نمایشگاه توسط استودیوی طراحی محلی پژو در شهر شانگهای طراحی شده است.

این نمونه مفهومی که یک خودروی شاسی‌بلند با طراحی اختصاصی برای بازارهای آسیایی است، نه‌تنها از تمامی خصوصیات خوب این اتومبیل‌ها مانند قدرت، عملکرد و امنیت بالا برخوردار است بلکه راحتی و آرامش سفر با خودروهای سدان را برای خریداران فراهم خواهد کرد.

در پژو SXC نیز مانند نمونه مفهومی HR1 که سال گذشته در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمد از سیستم پاورترین ترکیبی4 پژو استفاده شده که در مجموع قدرتی معادل 313 اسب‌بخار به این خودرو می‌دهد. این سیستم ترکیبی از یک موتور توربودیزل 1.6 لیتری با طراحی جدید و قدرت 218 اسب‌بخار و یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 95 اسب‌بخار تشکیل شده است.

این موتور کوچک و پرقدرت، اتومبیلی عضلانی و اسپرت به طول 4.870، عرض 2.035 و ارتفاع 1.610 متر را به سادگی به حرکت و شتاب مناسب خواهد رساند. برای حفظ تعادل و توان در پژو SXC، چرخ‌هایی به قطر 59 سانتیمتر به کار گرفته شده‌اند.

پژو که یکی از پیشروترین خودروسازان جهان در تولید خودروهای دوستدار محیط‌زیست است، با طراحی یک موتور کوچک با بهره‌وری بالا در کنار استفاده از پیشرانه الکتریکی، مصرف این خودرو را به 5.81 لیتر در هر 100 کیلومتر رسانده و میزان آلایندگی این خودرو تنها 143 گرم در هر کیلومتر خواهد بود. در سفرهای درون‌شهری با استفاده از پیشرانه الکتریکی می‌توان آلایندگی خودرو را به صفر رساند.

 

 

 

 

 

جزئیات ساخت اقیانوس پیمای کشور

سفر به قطب جنوب با شناورتحقیقاتی ایران

جزئیات ساخت اقیانوس پیمای کشور

 

 

محققان کشورمان در حوزه اقیانوس شناسی در تلاش برای ایجاد ناوگان تحقیقات دریایی در کشور هستند که یکی از امکانات این ناوگان شناوری با طول حداقل 100 متر برای گشتهای دریایی طولانی تر است که با استفاده از آن می توانیم تا قطب جنوب به پیش برویم.


 محققان کشورمان در حوزه اقیانوس شناسی در تلاش برای ایجاد ناوگان تحقیقات دریایی در کشور هستند که یکی از امکانات این ناوگان شناوری با طول حداقل 100 متر برای گشتهای دریایی طولانی تر است که با استفاده از آن می توانیم تا قطب جنوب به پیش برویم.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح کلان ملی تهیه و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس شناسی در آذر ماه سال 88 در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به تصویب رسید و زمان پایان این پروژه آذرماه سال 90 تعیین شد.

این پروژه که به کارفرمایی موسسه ملی اقیانوس شناسی اجرا می شود با توجه به مرز 3 هزار کیلومتری آبی کشور با هدف تهیه و تجهیز شناور تحقیقاتی اقیانوس پیما و پایگاه مربوط در خشکی، زمینه سازی برای حضور در باشگاه اقیانوسی جهان و بهره برداری از آن در عرصه های مختلف علمی و فناورانه مورد تاکید قرار گرفته است.

در این راستا قرارداد طراحی، ساخت و تجهیز یک فروند شناور تحقیقاتی اقیانوس شناسی در داخل کشور و برای اولین بار در منطقه با حضور معاونت فناوریِ معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اعضای کمیته راهبردی شناور تحقیقاتی اقیانوس شناسی، نمایندگان وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، صنایع، جهاد کشاورزی و دفاع و پیشتیبانی نیروهای مسلح میان موسسه ملی اقیانوس شناسی و سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع به امضا رسید.

 

جزئیات قرارداد ساخت شناور تحقیقاتی

به گفته رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی، طبق این قرارداد این موسسه به عنوان کارفرما و سازمان صنایع دریایی وابسته به وزارت دفاع به عنوان پیمانکار این پروژه معرفی شده است.

دکتر وحید چگینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این قرارداد با مبلغ 8 میلیارد و 805 میلیون تومان به امضا رسید و مدت قرارداد 22 ماه ذکر شد که پیش بینی می شود پس از 18 تا 22 ماه این کشتی آماده تحویل باشد.

وی با بیان اینکه مشاور این قرارداد یک شرکت ایتالیایی که سابقه طولانی در طراحی و ساخت کشتی دارد است خاطرنشان کرد: این کشتی در مجتمع شهید درویشی سازمان صنایع دریایی در بندرعباس ساخته خواهد شد. طراحی این کشتی تحقیقاتی نیز بر عهده شرکت ایتالیایی است و از آنجایی که این کشتی یک شناور تحقیقاتی است، امکان اعمال تغییرات در ساختمان آن میسر نیست.

چگینی با تاکید بر اینکه برای اجرای این پروژه کلان ملی چهار اقدام مهم انجام خواهد شد ادامه داد: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز، ساخت کشتی توسط سازمان صنایع دریایی، خرید تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاهی و تجهیزات میدانی برای 3 ایستگاه پژوهشی در چابهار در دریای عمان، بوشهر در خلیج فارس و در قشم و تامین خودرو برای پشتیبانی از عملیات میدانی از جمله اقداماتی است که همزمان با اجرای این پروژه انجام می شود.

وی به جزئیات ایستگاه های پژوهشی دریایی در کشور اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر در بوشهر ایستگاهی تحقیقاتی داریم ولی در آینده این ایستگاه نیازهای تحقیقاتی ما را جوابگو نیست از این رو برنامه هایی برای توسعه این ایستگاه در دستور کار داریم. در چابهار نیز نیاز به تجهیزات بیشتر و خودرویی که نمونه ها را حمل کند داریم.

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی با اشاره به ضروت انجام تحقیقات در تنگه هرمز اضافه کرد: با توجه به اهمیت این منطقه و لزوم انجام تحقیقات در آن لازم بود تا ایستگاه تحقیقاتی در قشم ایجاد شود که در این راستا قرار است فضایی با همکاری پارک علم  فناوری قشم تامین شود تا به تدریج ایستگاه تحقیقاتی مناسبی که بتوان در آن بخشی از تحقیقات مربوط به تنگه هرمز و استان هرمزگان را انجام داد، ایجاد شود.

 

حوزه فعالیت کشتی تحقیقاتی

چگینی محل استقرار این شناور تحقیقاتی را چابهار ذکر کرد و گفت: در مطالعاتی که قرار است با استفاده از کشتی تحقیقاتی انجام شود، اهدافی چون شناخت بیشتر خلیج فارس و دریای عمان، انجام تحقیقات دریایی در دریای عرب (در شمال شرقی اقیانوس هند) و اقیانوس هند و ورود به پروژه های تحقیقاتی اقیانوس هند با کشورهای حاشیه اقیانوس هند دنبال می شود.

 

وی با اشاره جایگاه ایران در حوزه اقیانوس شناسی تاکید کرد: طبق توافقی که در طی برنامه دیده بانی جهانی اقیانوس هند صورت گرفت ایران به عنوان نماینده کشورهای منطقه در خلیج فارس و دریای عمان در 3 پروژه بزرگ اقیانوس شناسی اقیانوس هند مشارکت دارد. مشارکت در این پروژه ها زمانی میسر می شود که ما به امکانات و تجهیزات کافی دسترسی داشته باشیم.

 

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی همچنین به بیان وضعیت کشورهای حاشیه اقیانوس هند و منطقه پرداخت و افزود: در منطقه اقیانوس هند، کشورهای هند و استرالیا پیشرفت های خوبی در زمینه اقیانوس شناسی داشته اند علاوه بر این در منطقه نیز کشورهایی چون عمان و کویت دارای کشتی تحقیقاتی هستند و فعالیت هایی را در این زمینه دستور کار دارند و ما امیدواریم که با ورود این کشتی به اقیانوس هند بتوانیم با کشورهای استرالیا، هند و پاکستان همکاری داشته باشیم و در زمینه شناخت دریاهای پیرامونی نیز بتوانیم گامهایی موثری برداریم.

 

چگینی ابراز امیدواری کرد که این کشتی تحقیقاتی به موقع آماده بهره برداری شود تا بتوان از این کشتی در جهت انجام تحقیقاتی در اقیانوس هند استفاده کرد.

 

ایجاد ناوگان تحقیقات دریایی در کشور

 

رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی از ایجاد ناوگان دریایی در این موسسه خبر داد و به مهر گفت: ایجاد و راه اندازی ناوگان تحقیقات دریایی یکی از برنامه های بلند مدت این موسسه است. در این زمینه اقداماتی صورت گرفته که در صورت رسیدن به نتایج مطلوب اخبار آن متعاقبا اعلام می شود.

 

وی به جزئیات این ناوگان اشاره و اضافه کرد: این ناوگان شامل حداقل دو شناور تحقیقاتی در اندازه کشتی تحقیقاتی برای شمال و جنوب کشور می شود. همچنین این ناوگان دارای یک شناور بزرگتر با طول حداقل 100 متر برای گشتهای دریایی طولانی تر خواهد بود تا بتوانیم تا قطب جنوب به پیش برویم. ضمن اینکه چند شناور کوچکتر برای پشتیبانی از شناورهای بزرگتر در دریاهای عمان و خزر و خلیج فارس نیز در این ناوگان وجود خواهد داشت.

 

چگینی یادآور شد: طراحی و ساخت کشتی تحقیقاتی مقدمه ای است برای ورود ایران به عرصه های اقیانوس شناسی که می تواند جایگاه ایران را در منطقه ارتقا دهد.

دانشگاه منچستر: رابطه‌ای میان استفاده از تلفن همراه و سرطان مغز وجود ندارد

دانشگاه منچستر: رابطه‌ای میان استفاده از تلفن همراه و سرطان مغز وجود ندارد

 

گروهی دیگر از مطالعات صورت گرفته درخصوص تعیین رابطه میان استفاده از تلفن همراه و سرطان مغز نشان داد که رابطه‌ای میان این دو وجود ندارد.
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، مطالعات انجام شده از سوی دانشمندان دانشگاه منچستر که نتایج آن در مجله بیوالکترومگنتیک منتشر شد، نشان داد که طی ۹ سال بررسی روی زنان و مردان مختلف هیچ تغییر مهمی در مغز آنان هنگام استفاده از تلفن همراه رخ نداد.
دکتر فرانک دی ووچ –رهبر این گروه مطالعات پزشکی- گفت: تاکنون یافته‌های متناقضی درباره تاثیر فرکانس‌های رادیویی گوشی‌های تلفن همراه روی مغز انسان‌ها به دست آمده است اما یافته‌های ما حاکی از آن است که رابطه‌ای میان این دو وجود ندارد زیرا شواهدی مبنی بر افزایش احتمال ابتلا به سرطان مغز با استفاده از گوشی تلفن همراه وجود ندارد.


راه اندازی فوق لیسانس و دکتری مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی

راه اندازی فوق لیسانس و دکتری مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباط با ارائه دوره های تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه گفت: ارزش تحصیلی دوره های تحصیلات تکمیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی دقیقاً مشابه تمام دوره هایی است که در دانشگاههای کشور وجود دارد.

عبدالرسول پورعباس در گفتگو با خبرنگار مهر، اضافه کرد: هم اکنون در حال طراحی حوزه های مهارتی دوره های تحصیلات تکمیلی هستیم تا بتوانیم علاوه بر مقطع کاردانی، مقاطع بالاتر را هم در این دانشگاه داشته باشیم ارزش تحصیلی این دوره ها دقیقا مشابه تمام دوره هایی است که در دانشگاه های کشور وجود دارد.

وی افزود: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است و در حوزه آموزش نظری وارد نمی شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه این دوره ها همراه با عناوین و اسامی ویژه خود و تا عالی ترین سطوح تحصیلی طراحی شده است، تاکید کرد: این سطوح با آموزش های نظری تطبیق داده خواهد شد و با آنها هم ترازی صورت خواهد گرفت.

وی ضمن تاکید بر گره خوردن تمام رشته های دانشگاه علمی کاردبردی با مشاغل کشور، اظهار داشت: این رشته ها در واقع شغل محور هستند و کسی که در حوزه مهارتی فارغ التحصیل می شود و مدارج علمی را طی می کند زودتر و بهتر جذب بازار کار می شود.

سرپرست دانشگاه علمی کاردبردی با مهارتی دانستن دوره های تحصیلات تکمیلی علمی کاربردی، ادامه داد: این حوزه، حوزه آموزش های مهارتی به شمار می آید و قصدمان این است که روی فناوریها تسلط ایجاد کنیم در حالی که در سایر دانشگاهها تسلط روی مبانی دانشگاهی صورت می گیرد.

وی گفت: معمولا در دنیا نسبتی که در دوره های مختلف جذب می شوند به این شکل است که در دانشگاهها 70 درصد جذب حوزه مهارتی و 30 درصد جذب حوزه نظری می شوند ما نیز به طور طبیعی انتظار داریم متقاضیان از حوزه نظری وارد حوزه مهارتی شوند.

ITU تجهیزات ارتباطاتی ماهواره ای به ژاپن ارسال کرد

 

ICTna.ir - در پی زمین لرزه شدید و سونامی روز جمعه در ژاپن ITU اعلام کرد تجهیزات مخابراتی به مناطق آسیب دیده این کشور ارسال کرده است.



به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) ITU به منظور تسهیل کمک رسانی به آسیب دیدگان 78 تلفن ماهواره ای Thuraya مجهز به GPS، 13 تلفن ماهواره ای Iridium و همچنین 37 ترمینال شبکه پهنای باند Inmarsat را به  ژاپن ارسال کرده است و 30 ترمینال Inmarsat دیگر را نیز ارسال خواهد کرد.


تجهیزات ارسال شده توسط ITU به وسیله باتری ماشین و همچین صفحات خورشیدی قابل شارژ است تا در شرایط اضطرارای قابل استفاده باشند. با ارسال این تجهیزات مخابراتی ITU آمادگی خود را برای کمک به دولت و مردم ژاپن از هر طریق ممکن و هر زمان اعلام کرده است.