جمعه, 31 شهریور 1396 02:37

جستجو در شبکه گسترده

موفقیت

آستینها را بالا بزنیم

کلیدهای موفقیت / جلسه دوم / آستینها را بالا بزنیم


عوامل مؤثر بر شکل گیری تحول


در قسمت اول ، پیرامونلزوم تحول و تشنه بودن برای پیشرفت و تحول صحبت کردیم در جلسه ی دوم چند عامل مهم برای شروع تحول را بیان می کنیم.


1.پرهیز از وعده دادن و امروز و فردا کردن:
یکی از بزرگترین مشکلات ما همین است که هر زمان می خواهیم تغییر در زندگی و اجرای برنامه هایمان را آغاز کنیم معمولا چنین جملاتی به کار می بریم:


"از فردا شروع می کنم."


" الان حوصله شو ندارم"


" از ماه بعد آدم جدیدی می شم"


دلیل اصلی به کار بردن چنین جملاتی این است که یا تشنه ی تحول و تغییر نیستیم و یا آنقدر افق هایمان دور و دست نیافتنی و آرمانی است که ذهن ما نمی تواند برای آن برنامه ریزی کند.


2.شروع به انجام تغییرات جزئی
همانطور که در قسمت قبل گفتیم ، ذهن ما طوری ساخته شده که تمایل برای برنامه بلندمدت ندارد، برعکس از تغییرات کوچک استقبال می کند، طبیعی است که در مقابل هر تغییر کوچکی مقاومت خواهد شد.چنانچه این مسئله حتی قانون فیزیکی است، قانون سوم نیوتن می گوید، " در مقابل انجام کار مقاومت خواهد شد." در مقابل ، ما به عنوان کسی که می خواهد تغییر در زندگی خود به وجود آورد باید از تغییرات کوچک و جزئی شروع کرده و خود را پایبند به آنها کنیم تا مجموع این تغییرات کوچک ، عادات و رفتارهای ما را تغییر داده و منجر به تحولات بزرگ در زندگی مان شود.


به مثالهای زیر توجه کنید:


تصمیمی که داریم                                                     مثال برای تغییرات جزئی
کاهش وزن                                                           ممنوع کردن صرف شیرینی
کاهش تدریجی حجم شام
روزانه 15 دقیقه پیاده روی


بهبود عملکرد در محل کار                                          صبح 15 دقیقه زودتر به محل کار رفتن
شروع خواندن یک کتاب برای کسب مهارتهای شغلی


روابط بهتر با همسر                                        همسر را با لحنی محبت آمیز صدا زدن
افزایش تعداد دفعات لبخند زدن به همسر
3 بار تعریف کردن از همسر در روز

3.شرطی شدن :شرطی شدن سه مرحله مهم داشته و در راه ایجاد تحول، نقش مهمی ایفا می کند. شرطی شدن در واقع عادت کردن تدریجی به برخی تغییرات است. مراحل شرطی شدن به این ترتیب است:

شرط گذاری ، مراقبت ، حساب و کتاب

حال به توضیح هر یک می پردازیم:


الف) شرط گذاری: همانطور که گفتیم ذهن ما وعده های طولانی مدت را نپذیرفته و به سختی برای آن برنامه ریزی می کند . مثلا کسی که می گوید " دیگر از این پس دروغ  نمی گویم " نمی تواند از ذهن خود توقع برنامه ریزی برای رسیدن به چنین مقصودی را داشته باشد.


پس چه بهتر که ذهنمان را با تصمیمات خودهمسو کنیم تا نتیجه ی بهتری به دست آید، به همین منظور ما شرط های کوتاه مدت یک روزه با خود می گذاریم ، مثلا من " امروز" برای کاهش وزن خود شیرینی نمی خورم. به همین ترتیب می توانیم موارد دیگری را نیز به شرط گذاری روزانه خود اضافه کنیم.


به طور مثال مثال :


" امروز سر کلاس با دقت به حرف های اساتیدم گوش می دهم."


" امروز در محل کار بهترین بازده را خواهم داشت."


"امروز به پدر و مادرم بی احترامی نمی کنم."


" امروز به همسرم در کارهایش کمک می کنم."


و....

دقت کنید که شرط ها برای همان روز است . یعنی به ذهن خود بگویید " همین امروز این موارد را رعایت کن نه تا آخر عمر" بهمین ترتیب اگر در روزهای دیگر هم به همین ترتیب پیش برویم می توانیم به تدریج تغییراتی مهم را در خود به وجود آوریم. این از مرحل شرط گذاری.


ب) مراقبت: همانطور که در بخش قبلی گفتیم ، بلافاصله پس از تصمیم به تغییرات کوچک ، موانع سر راه ما سبز می شوند و در واقع در مقابل تغییر ، مقاومت می شود. گفتیم که این یک " قانون طبیعی " است.
پس برای اجرای صحیح شرط هایی که صبح با خود گذاشته ایم ، احتیاج به " مراقبت " داریم، یعنی باید همواره مراقب مقاومت و تله هایی که بر سر راه پایبندی به شروط صبحگاهی ما قرار می گیرد ، باشیم و منتظر چنین مقاومت هایی و آماده برای مقابله با آن باشیم.


بنابراین ، پس از شرط گذاری صبحگاهی، نیاز به مراقبت از شروط و قول و قرار های خود در طول روز داریم.

کلیدهای موفقیت / جلسه دوم /آستینها را بالا بزنیم

عوامل مؤثر بر شکل گیری تحول


حال چناچه مراقبت هم کردیم ولی باز هم در تله ی عادات گذشته ی خود گرفتار شدیم چه کنیم.


مثلا شرط گذاشتیم برای کاهش وزن شیرینی نخوریم. طبق قانون مقاومت در مقابل تغییر ، همان روز همکار ما با یک جعبه شیرینی تر به محل کار آمد، ما هم علی رغم مراقبت نهایی تسلیم شدیم و چند شیرینی تر خوردیم! اکثر ما در چنین مواقعی به خاطر اراده ضعیف یا راحت طلبی می گوییم، " امروز که خراب شد ، باشه از فردا شروع می کنم" .این دقیقا خطای بزرگتری از تسلیم و زیر پا گذاشتن شرط است.


لینک همه جلسات

برای تحول آماده شویم

کلیدهای موفقیت / جلسه اول / برای تحول آماده شویم


بخش اول : لزوم تحول


مهمترین چیزی که قبل از شروع مراحل تحول در زندگی باید بدان توجه کرد ، احساس نیاز و به بیان بهتر " تشنه بودن برای تحول" است . باید با تمام وجود به جایی برسیم که باید زندگی روزمره را تغییر داده و به سمت بهتر شدن حرکت کرد.


اهمیت تشنه بودن برای رسیدن به هدف در هر راهی که نیاز به اراده و صبر و استمرار دارد ، قابل انکار نیست.
می گویند در یک مهمانی ، صاحبخانه فراموش کرده بود آب بر سر سفره بگذارد ، مدتی گذشت و مهمانها یکی یکی تشنه شدند ، اما تنها به گفتن اینکه "تشنه شدیم" و "آب کجاست" اکتفا می کردند ، میزبان که مرد زیرکی بود ، در دلش گفت اینها در واقع هیچ کدام تشنه نیستند .


ناگهان یکی از مهمانها از جای خود برخاست و در حالی که اطراف را به جستجوی آب نگاه می کرد گفت : " پس این آب کجاست؟"
میزبان با دیدن تلاش مهمانش ، رو به سایر میهمانها کرد و گفت :" هیچ کدام از شما در واقع تشنه نیستید ، تشنه ی واقعی کسی است که به طلب آب از جای خود بر می خیزد و به دنبال آن همه جا را جستجو می کند.


قدم اول تحول نیز "تشنه بودن" است ، باید بخواهیم و سپس از جایی که هستیم برخیزیم و حرکت کنیم .



لینک همه جلسات

عوامل مؤثر در تعبیر خواب

عوامل مؤثر در تعبیر خواب

نامش محمد فرزند سیرین بصری است، در تعبیر خواب قدرت فوق‌العاده‌ای داشت، سرچشمه‌ی تعبیرش ذوق سالم و فکر نافذ او بود.در تطبیق خواب با حقایق انسان عجیبی بود، برای تعبیر خواب از لطایف قرآن و روایات استفاده می‌کرد.


ابن سیرین که بود؟

او یکی از محدثان و فقیهان تابعی بصری که چند سده پس از مرگش به عنوان خواب‌گزاری چیره‌دست نامور گردید.

بررسی گذرا در روایات و آراء ابن سیرین در صحاح شش‌گانه بیانگر این واقعیت است که نویسندگان صحاح به ابن سیرین به عنوان فقیهی برجسته می‌نگریستند و رفتار و گفتارش را حجّت می‌دانستند. در این کتاب‌ها بیش از آنکه از او حدیثی روایت شده باشد، شاهد فتواهایش در باب‌های گوناگون فقه هستیم. ابن سیرین برای احادیث اهمیت بسیار قائل بود و می‌گفت که این حدیث‌ها دین است، بنگرید که دین خود را از چه کسی می‌گیرید.


تعبیر خواب ابن سیرین چیست. آیا واقعیت دارد ؟

اولاً ؛ اصل خواب و تعبیر آن مورد قبول همه است و واقعیت دارد .

ثانیاً؛ علم تعبیر خواب از هزاران سال پیش تا به امروز، همواره مورد توجه پیامبران و امامان و دانشمندان و عموم مردم بوده است. خدای تعالی این علم را به حضرت یوسف(علیه‌السلام) و بعضی از پیامبران داده است و قرآن شریف نیز بدان اشاره نموده است.


علم تعبیر خواب،‌ فنی است که ابن سیرین به طور نسبی از آن برخوردار بوده است و چون کار او از کارشناسی خاص خودش برخوردار است، به طور نسبی از ارزش خاصی هم برخوردار است. و این معنای معصوم بودن و مصون از اشتباه نیست. ممکن است تعبیر خواب او با واقع مطابقت نکند.


نکته مهم در تعبیر خواب

علم تعبیر خواب روشمند و بر اساس قاعده است. بحث تعبیر خواب بحث کارشناسی و بحث تخصص است که با قواعد خاص خودش انجام می‌گیرد و همانند علم تفسیر قرآن و دیگر علوم، باید روشمندانه انجام گیرد و قواعد خاص خودش را دارد.

آن چه در علم تعبیر خواب مهم است آن است که فرد از احاطه کافی برخوردار باشد و بر اساس قواعد خاص خود خواب‌ها را تعبیر و تفسیر بکند و روشنمندانه کار کارشناسی خود را دنبال کند. چنین کاری از ناحیه هر کس صورت گیرد ارزشمند است چه مطابق با واقع، واقع شود و چه به خطاء رود.

اگر هم کارشناس در کار خود خطاء‌کند، مرتکب گناه نشده و عذاب نمی‌بیند. چون کارش را روشنمندانه و بر اساس قواعد دنبال کرده است.

با استفاده از مقدمات فوق پیرامون کتاب تعبیر خواب ابن سیرین می‌توان گفت:

تعبیر خواب ابن سیرین کار کارشناسی است کما این که دیگران هم تعبیر خواب نموده‌اند و تعبیر خواب می‌کنند و هنوز هم هستند کسانی که تعبیر خواب می‌کنند، هر چند ممکن است به خطاء تعبیر خواب نمایند و تعبیر خوابشان مطابق با واقع نباشد. تخصص و کارشناسی به معنای عصمت و مصونیت از اشتباه و خطاء نیست. در کارشناسی روشمندی و احاطه بر قواعد مهم است.

پس به هر تقریر علم تعبیر خواب،‌ فنی است که ابن سیرین به طور نسبی از آن برخوردار بوده است و چون کار او از کارشناسی خاص خودش برخوردار است، به طور نسبی از ارزش خاصی هم برخوردار است. و این معنای معصوم بودن و مصون از اشتباه نیست. ممکن است تعبیر خواب او با واقع مطابقت نکند.

 

اثر زمان در تعبیر خواب

خواب

در متونی دیده می‌شود که بیان شده شب‌هایی از ماه خواب باطل ، شب‌هایی خواب کاملاً درسته، شبهایی درست است اما با تأخیر به وقوع می‌پیوندند. بعضی شب‌ها تعبیر برعکس دارد ....مگه روزها و شب‌های خدا باهم فرق دارند؟

همچنین نوشته است در بعضی از ساعت‌های شب خواب باطل و بعضی ساعات خواب تعبیر دارد مثلاً اول شب باشه باطله ، نزدیک اذان خواب صحیح است ، بعد از اذان نباید به خواب اعتنایی کرد ؟اما چرا؟

عناصری مانند زمان خواب ، مکان خوابیدن ، حالت خوابیدن و ... بر خواب‌هایی که انسان می‌بیند تأثیر می‌گذارند.همان گونه که این عوامل و حالات بر استجابت دعا تأثیر دارند.

نکته‌ی مهم دیگر اینکه تعبیر خواب ، علم مخصوصی دارد. در این علم بیان شده که زمان خواب دیدن مثل سر شب یا وسط شب یا آخر شب یا بعد از نماز صبح غالباً در تعبیر خواب تأثیر دارد. معمولاً خواب‌های صادقه نیمه‌های شب می‌باشد و معمولاً خواب‌های بعد از نماز صبح قابل تعبیر نیست، حتی فصل‌های سال هم در تعبیر خواب تأثیر دارد؛ مثلاً فردی در پاییز ببیند که درختان او میوه کرده است، این دلالت بر ضرر وی دارد و اگر هنگام بهار ببیند دلالت بر منفعت او دارد.

چرا زمان خواب دیدن در تعبیر خواب مهم است ؟


عناصری مانند زمان خواب ، مکان خوابیدن ، حالت خوابیدن و ... بر خواب‌هایی که انسان می‌بیند تأثیر می‌گذارند.همان گونه که این عوامل و حالات بر استجابت دعا تأثیر دارند.


علت دقیق این که چرا زمان در تعبیر خواب نقش دارد، برای ما روشن نیست و تنها به آن مقدار و آن زمان‌هایی که در روایات آمده است بسنده می‌کنیم.(همچنان که برای ما مشخص نیست چرا نمازهای یومیه در این ساعات واجب شده‌اند و مثلاً چرا در فاصله بین طلوع آفتاب تا اذان ظهر هیچ نماز واجب یومیه‌ای نداریم و ....)

به عنوان نمونه : خواب صادقه، در ثلث آخر شب دیده می‌شود، که آن وقت نزول ملائکه است.(علامه محمد باقر مجلسی، حلیة المتقین (قم، انتشارات هجرت، 1373) ص 246. )

نکته :

منظور این است که بیشتر خواب‌های صادقه در این زمان‌ها دیده می‌شود نه این که فقط در این زمان‌ها است که رویا صادقه می‌شود.


حرفه‌ی افراد در تعبیر خواب مهم است !

حتی شخصی که خواب می‌بیند فرق دارد مثلاً اگر کاسب خواب ببیند کاسه شیر می‌نوشد دلالت بر کسب مال دارد؛ ولی اگر دانشجو و طالب علم چنین خوابی ببیند، دلالت به تحصیل علم دارد و... .


عاملی که ابن سیرین را معبّر خواب کرد !

تعبیر خواب

ابن سیرین می‌گوید: در بازار به شغل بزازی اشتغال داشتم، زنی زیبا برای خرید به مغازه‌ام آمد، در حالی که نمی‌دانستم به خاطر جوانی و زیباییم عاشق من است، مقداری پارچه از من خرید و در میان بغچه پیچید، ناگهان گفت: ای مرد بزاز! فراموش کرده‌ام پول همراه خود بیاورم، این بغچه را به کمک من تا منزل من بیاور و آنجا پولش را دریافت کن! من به ناچار تا کنار خانه‌ی او رفتم، مرا به دهلیز خانه خواست، چون قدم در آنجا گذاشتم در را بست و پوشش از جمال خود برگرفت و اظهار کرد: مدتی است شیفته‌ی جمال توأم و راه رسیدن به وصالت را در این طریق دیدم، اکنون در این خانه تویی و من، باید کام مرا برآوری، ورنه کارت را به رسوایی می‌کشم.

به او گفتم: از خدا بترس، دامن به زنا آلوده مکن، زنا از گناهان کبیره و موجب ورود به آتش جهنم است. نصیحتم فایده نکرد، موعظه‌ام اثر نبخشید، از او خواستم از رفتن من به دستشویی مانع نشود، به خیال اینکه قضای حاجت دارم مرا آزاد گذاشت. به دستشویی رفتم، برای حفظ ایمان و آخرت و کرامت انسانی‌ام سراپای خود را به نجاست آلوده کردم، چون با آن وضع از آن محل بیرون آمدم، درب منزل را گشود و مرا بیرون کرد، خود را به آب رساندم، بدن و لباسم را شستم، در عوض اینکه به خاطر دینم خود را ساعتی به بوی بد آلودم، خداوند بویم را همچون بوی عطر قرار داد و دانش تعبیر خواب را به من مرحمت فرمود !


۷ روش برای مدیریت موفقیت آمیز

۷ روش برای مدیریت موفقیت آمیز
مدیران موثر به المان های متعددی در مدیریت توجه نشان می دهند یکی از این المان ها هدایت و یادگیری در درون سازمان است.


مدیران موثر به المان های متعددی در مدیریت توجه نشان می دهند یکی از این المان ها هدایت و یادگیری در درون سازمان است.
بنابراین خیلی مشکل است که تیتر مدیریت موفق را انتخاب کنیم و بگوییم که هفت روش زیر از موارد موفقیت به شمار می روند. با این وجود من بر این باورم که بدون هفت روش زیر شما نمی توانید مدیر موفقی باشید.

مهمترین بخش در مدیریت این است که فردی باشید که بخواهید دیگران آن را دنبال کنند. هر حرکتی که شما در یک تشکیلات سازمان یافته انجام می دهید به اینکه دیگران بخواهند شما را در آینده دنبال کنند، موثر است.

یک مدیر موفق که دیگران بخواهند وی را دنبال کنند باید خصوصیات زیر را داشته باشد.

• باید روابط بین فردی مستحکم و مسئولیت پذیر در بین افراد ایجاد کنید. باید رفتارهای مناسب پرسنل و همکاران و سرپرستان یعنی نشان دادن توجه به امور، همکاری ها، حضور مستمر و احترام گذاشتنشان را گزارش کنید.

• ارتباط موثر داشته باشید. چه به صورت رو چه در ایمیل ها و چه در نامه های اداری. گوش دادن به دگران نتیجه دو برابر برای شناخت افراد و نحوه برخور آنها به شما می دهد.

• یک تیم تشکیل دهید و به پرستل این امکان را دهید که در کارهای گروهی شرکت کنند افراد احساس می کنند که بیش از پیش مفید هستند و کارایی شان بالا رفته است و می توانند تیم های بیشتری هم تشکیل دهند.

• مسائل مالی را در نظر بگیرید. هدف هایی را در نظر بگیرید و میزان فعالیت و پیشرفت افراد را در نظر بگیرید.

• فضایی را به وجود بیاورید که در آن افراد از سلامت روانی برخوردار باشند و به حدی که پویایی خود را از دست ندهند و در جهت رسیدن به اهداف سازمان تلاش فراوان بکنند.

• از مثال ها پیروی کنید اگر کسی کار درستی انجام داده و به شما اثبات شده است آن را دنبال کنید و جواب بگیرید.

• به دیگران کمک کنید تا رشد کنند و از طریق آموزش و یادگیری های حرفه ای توانایی ها و استعداد های خود را توسعه بخشند.

humanresources.about.com


ابزار سودآور بازاریابی

ابزار سودآور بازاریابی

 

اگر شما هم برای رونق کسب و کارتان به تجارت الکترونیک و فروش آن‌لاین روی آورده‌اید،‌مطالعه گفته‌های زیر قطعا برایتان مفید خواهد بود. اگر در روی شبکه گسترده جهانی مقاله بنویسید و به رایگان روی وب قرار دهید،‌می‌توانید خود را در شبکه‌ای پول‌ساز قرار دهید. برای آن یک ذره هم پول خرج نمی‌کنید ولی اگر مقاله‌ای خوب،‌مفید و جامع که اطلاعات تخصصی مربوط به کارتان را عرضه می‌کند، روی وب قرار دهید،‌کاری پول‌ساز را پیش رویتان قرار خواهید داد. با این نوشته‌ها بازدیدکنندگان دانسته‌هایی مفید و به درد بخور یاد می‌گیرند. ولی باید گفت که کار زیاد هم ساده نیست. مردمی که این مقالات رایگان را می‌خوانند، خواهان کیفیتی بالا هستند تا بتوانند از آنها در وب‌لاگ یا وب سایت خود استفاده کنند. هر صاحب یک وب سایت می‌خواهد بهترین و با ارزش‌ترین مطالب را جمع‌آوری کند و هزاران نفر از نویسندگان این مقالات رایگان خواهان اینند که کیفیت نوشته‌هایشان بالاتر از همه مشهود باشد.
مقالاتی که دانسته‌هایی ارزشمند و کاربردی را در خود دارند یا این که در کنار این دانسته‌ها چگونگی دست‌یابی به چیزهای خواستنی وقت را شرح می‌دهند، بسیار پرطرفدارند و به سرعت خوانده می‌شوند. مواردی که پیش رو دارید مطالبی هستند که قبل از نوشتن یک مقاله آن لاین در ذهن داشته باشید و هنگام نگارش آن کاملا مورد توجه قرار دهید:
۱) بپذیرید که نگارش برای دنیای آن‌لاین با قلم زدن در دنیای حقیقی متفاوت است. در این جا مردم وقت خواندن یک مقاله طولانی که چندین صفحه را پر کرده ندارند. باید مختصر و مفید حرف بزنید و از زیاده‌گویی بپرهیزید.
۲) مخاطب هدفتان را به درستی بشناسید.
۳) برای مقاله عنوانی گیرا وجذاب انتخاب نمایید که مردم را به خواندن تشویق کند.
۴) یک عنوان طولانی به درد نمی‌خورد. باید فکر کنید و از نوشتن این جز مهم از مقاله سرسری نگذرید. عنوان باید در عین کوتاهی، منطقی مختصر شده باشد و با کلماتی جذاب و گویا مضمون مقاله را به خواننده برساند.
۵) نگارش مقاله را جدی بگیرید و کاملا تخصصی و مثل یک کارشناس مل کنید. درباره مطلبی که به درستی و به تمامی از آن آگاهید بنویسید. یادتان باشد که قاعده نگارش یک مقاله کارشناسی زبانی رسمی است. هرگز از آنچه که در صحبت‌های عامیانه به کار می‌رود، استفاده ننمایید.
۶) پارگراف‌ها را کوتاه تنظیم کنید.
۷) سریعا و بدون حاشیه روی به اصل مطلب بپردازید.
۸) یک مقاله آن لاین باید با ارائه اطلاعاتی متمرکز و دقیق، کاملا به نیازهای مخاطب هدف خود بپردازد.
۹) یک بار دیگر: مختصر و مفید حرف بزنید. نسل امروز با کمبود وقت مواجه‌اند. یادتان باشد که همه ما قهوه فوری و فست فود می‌‌خوریم!
۱۰) این نکته در دنباله توصیه بالاست. مرتب یک کلمه را تکرار نکنید و آنهایی که چند کلمه‌اند ولی معنایی مشابه دارند را به کار نبرید. سعی کنید که نوشته شما بیش از ۱۵۰۰ کلمه نداشته باشد. معمولا سایت‌هایی که برای مقاله به شما پول می‌دهند فقط نوشته‌هایی که بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه داشته باشند را می‌پذیرند. باید در انتخاب لغات دقت کنید. ایجاز و ساده‌گویی شاخص یک نوشته خوب و خواندنیست.
۱۱) هر از چندی از علامات تعجب و سوال استفاده کنید تا توجه خواننده جلب شود. همیشه هم لازم نیست در جاهای ضروری حروف بزرگ یا علامت تعجب را به کار ببرید!
۱۲) از کلمات قلمبه سلمبه استفاده نکنید! با زبانی رسمی ولی با لحنی دوستانه و صمیمانه حرف بزنید تا خواننده باور کند.
۱۳) کمی هم طنز را چاشنی نوشته‌هایتان کنید تا خواننده هنگام خواندن یک متن تخصصی کمی هم بخندند و سرحال بیاید. اکثر مردم این حالت را دوست دارند.
۱۴) با عشق و علاقه بگویید. حالتی خشک و رسمی به خود نگیرید. ساده و با صمیمیت بنویسید تا خواننده حس کند که انسانی روبرویش نشسته و دارد با او سخن می‌گوید.
۱۵) در نگارش صادق باشید و سعی کنید تمامی سطور از خودتان و از ایده‌ها و اطلاعات خودتان سرچشمه گرفته باشند. اگر هم جایی مجبور شدید به نوشته‌های دیگران سر بزنید، تنها اندکی اقتباس کنید. پس از این که از این منابع استفاده نمودید، حتما نام نویسنده و سایت مربوط را ذکر کنید و سپاسگذاریتان را ابزار دارید.
۱۶) با فروتنی حرف بزنید و خواننده را دست کم نگیرید.
۱۷) گاهی اوقات عذرخواهی‌های کوچکی را در متن بگنجانید. شاید باور نکنید ولی این کلمات ساده باعث می‌شوند که خواننده راحت‌تر مطالب را دنبال کند.
۱۸) فراموش نکنید که در آخر شماره‌های تماس خود،‌ایمیل و مشخصات ارتباطی شرکت آن‌لاین یا آف‌لاین را متذکر شوید. بدانید که همین مقاله و این داده‌های کوچک مربوط به شما یک تبلیغات رایگان را شکل می‌دهند!
۱۹) یک نظرسنجی رایگان ترتیب دهید تا خوانندگان نظراتشان را برایتان ارسال کنند. این کار باعث می‌شود که تعداد زیادی آدرس ایمیل پیدا کنید که می‌توانند اهداف خوبی برای بازاریابی کالاهایتان باشند.
۲۰) قبل از این که مقاله را روی وب ارائه کنید،‌از کارآمدی تمامی لینک‌هایش مطمئن شوید.
۲۱) برای عرضه این نوشته‌ها از یک پاسخ دهنده اتوماتیک بهره گیرید.
۲۲) در پایان مقاله، سخنانتان را در چند عبارت کوتاه بیان کنید و در آخر این نتیجه‌گیری کوچک هم عبارتی بیاورید که خواننده را به کار و فعالیت بیشتر یا به کارگیری پیام‌ها و توصیه‌هایتان ترغیب کند. مثلا: «حالا دیگر نوبت شماست» یا «موفقیت چندان هم دور نیست» «یا آستین‌هایتان را بالا بزنید و دست به کار شوید.»
۲۳) پاراگراف‌بندی و نقطه‌گذاری‌ها را هم بازبینی کنید تا به یکباره اشتباهات فاحشی پیدا نشود.
۲۴) اطمینان حاصل نمایید که این نوشته‌ها درست و مناسب در وب ظاهر می‌شوند.
۲۵) قبل از مرحله نهایی که همان عرضه مقاله است، بارها و بارها آن را بخوانید و ویرایش کنید.
مهم‌ترین و اولین عامل موفقیت یک وب سایت افزایش ترافیک آنست. یک مقاله خوب و با ارزش می‌تواند در بالا بردن تعداد بازدیدکنندگان و مشتریان احتمالی و تبدیل آنها به خریداران موثر واقع شود.
به یاد بسپرید که اگر می‌خواهید دیگران به شما کمک کنند،‌شما هم باید در حل مشکلات و ارتقای کسب و کار دیگران قدم بردارید. به همین دلیل دانسته‌ها و مهارت‌های خود را در اختیار بقیه بگذارید. یکی از راه‌های کمک به دیگران و مشارکت دانش‌ها در فضای مجازی نگارش همین مقالات است. شما هم می‌توانید برای W.W.W مقاله‌های ارزشمند و مفید در همان حوزه مورد علاقه‌تان به رشته تحریر آن‌لاین درآورید. موفق باشید و از این کار لذت ببرید!

مترجم: آذین صحابی
مرکز توسعه کارآفرینی